Από τον λογαριασμό του Taxis με τους κωδικούς εισόδου της επιχείρησης ή του Ελεύθερου επαγγελματία εξουσιοδοτούμε τον λογιστή για την «Διαχείριση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων»
Μερικά συμπεράσματα
1.Η διαχείριση των ηλεκτρονικών βιβλίων #myDATA από τον λογιστή αφορά : ελέγχους, χαρακτηρισμούς αγορών – δαπανών καθώς και τις «άμεσες» καταχωρήσεις των λογιστικών εγγραφών όπως οι αποσβέσεις, μισθοδοσία, λογιστικές τακτοποιήσεις, στα ηλεκτρονικά βιβλία της Α.Α.Δ.Ε.
2.Η ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων #myDATA από την πλευρά των πωλήσεων που γίνεται από τα εμπορικά / λογιστικά προγράμματα διαχείρισης (ERP), απαιτείται η δημιουργία των κωδικών από την οντότητα μέσα από τα ηλεκτρονικά βιβλία της επιχείρησης και ειδικότερα από την Εγγραφή στο myDATA REST API
3.Η οντότητα που χρησιμοποιεί την σύνδεση εμπορικά /λογιστικά προγράμματα διαχείρισης (ERP), οι προσφερόμενες λειτουργίες αυτοματοποιημένης διασύνδεσης, είναι:
- Αποστολή δεδομένων για τα παραστατικά που εκδίδει. Από την οντότητα (την επιχείρηση ή τον ελεύθερο επαγγελματία)
- Αποστολή χαρακτηρισμών εσόδων που αφορούν τα παραστατικά που εκδίδει. Από την οντότητα
- Λήψη δεδομένων όσων παραστατικών έχουν εκδοθεί για αυτήν και έχουν διαβιβαστεί από τους αντίστοιχους εκδότες στην ΑΑΔΕ. (Οντότητα και λογιστής)
- Αποστολή δεδομένων χαρακτηρισμών εξόδων στην ΑΑΔΕ.(Λογιστής)
Οι εμπορικές εφαρμογές και οι ταμειακές μηχανές μπορούν να αποστέλλουν πωλήσεις και χαρακτηρισμούς δηλαδή το 3.1 και το 3.2.
Ο εξουσιοδοτημένος λογιστής μπορεί να ολοκληρώνει τις ενέργειες για το 3.3 και το 3.4 ή από τα δικά του λογιστικά πακέτα προγράμματα ή σε περίπτωση που η επιχείρηση τηρεί απλογραφικά βιβλία απευθείας στα ηλεκτρονικά βιβλία του myDATA.
Οι χρόνοι και οι προθεσμίες για την ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων, προσαρμόστηκαν με τηνΑ1227/09/10/2020 απόφαση, που τροποποιεί την Α1138/12/06/2020.